Eskişehir’in Haberi

Yerli elektrikli otobüs Avrupa’da görücüye çıktı

Bozankaya firmasının ikinci nesil elektrikli otobüsü SILEO, Busworld Europe 2017 fuarında tanıtıldı. Dört farklı uzunlukta üretilen çevre dostu otobüs, 4 saatte şarj edilebiliyor, kesintisiz 400 kilometre gidebiliyor.

Yerli elektrikli otobüs Avrupa’da görücüye çıktı
Bu haber 26 Ekim 2017 - 18:05 'de eklendi ve 3 views kez görüntülendi.

AA

Bozankaya firmasının ürettiği ikinci nesil elektrikli  otobüs SILEO, Belçika’nın Kortrijk şehrinde düzenlenen Busworld Europe 2017  fuarında görücüye çıktı. 

Çevre dostu, sessiz, verimli ve yakıt tasarruflu özellikleriyle ön  plana çıkan otobüsün 10, 12, 18 ve 25 metre uzunluğunda modelleri bulunuyor.

Yolcu kapasitesi 75 ile 232 arasında değişen, herhangi bir güç kaybı  yaşamadan yüksek performans sunan ve 4 saatte şarj edilebilen otobüs, 400  kilometreye kadar kesintisiz gidebilme kabiliyetiyle dikkati çekiyor.

Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, AA muhabirine, ilk  nesil elektrikli otobüsü 4 yıl önce tanıttıklarını, 2,5 yıldır bu otobüsle yolcu  taşıdıklarını söyledi.

Türkiye’de şu ana kadar elektrikli otobüslerle ilgili yapılan 7  ihaleyi de kazandıklarını belirten Günay, “En son Manisa Büyükşehir Belediyesinin  ihalesine tek teklif veren firma bizdik.” dedi.

“Elektrikli otobüste ciddi yol kat ettik”

 Günay, Türkiye’de belediyelerin, araçlarını ilk kez denediklerinde  tedirginlik yaşadığını anlatarak, “Bu yüzden ilk alımlar 4-5 adet düzeyindeydi  ancak artık 20-30 adetlik siparişler veriyorlar. Bu da bizim ciddi anlamda yol  kat ettiğimizi gösteriyor.” diye konuştu.

İhracat hedeflerine de değinen Günay, şu anda Almanya’nın 9 kentinde  araçlarının hizmet verdiğini bildirdi. Günay, “Önümüzdeki yıla dair Avrupa  pazarının geneli için hedeflediğimiz sayı 200 otobüs, 2019 hedefimiz de 500  otobüs.” ifadesini kullandı.

Türkiye’de de elektrikli otobüs fikrinin yerleşmeye başladığına  dikkati çeken Günay, elektrikli otobüsün ilk yatırım maliyetinin yüksek olmasına  karşın sağladığı yakıt tasarrufu ve satış sonrası bakım maliyetlerinin çok düşük  olması nedeniyle kısa sürede ilk yatırım harcamalarını amorti ettiğini dile  getirdi.

Günay, elektrikli otobüslerin dizel araçlara göre sıfır emisyon,  sessiz çalışma gibi özellikleri bulunduğunu anlatarak, bu araçlara ilişkin  Türkiye’de de olumlu bir intiba oluştuğunu belirtti.

Yakıt cimrisi

Ürettikleri elektrikli otobüsün dizel yakıtlı araçlara göre çok daha  tasarruflu olduğunun altını çizen Günay, şöyle devam etti:

“Örneğin 12 metrelik dizel aracımız, İstanbul gibi bir yerde yaklaşık  100 kilometrede 50 litre yakıt tüketiyor. Bu da kilometre başına 1,5-2 liralık  tüketim anlamına geliyor. Aynı boyuttaki bir elektrikli araç, tam dolu yolcuyla  ve klimalar tamamen çalıştığında, kilometre başına 1 kilovat saat enerji  harcıyor. Bu da ev elektriği hesabına göre 33 kuruşa karşılık geliyor. Belediye  olarak sanayi elektriği kullandığınızda bu tutar 22, gece tarifesi kullanıldığı  zaman ise 12 kuruşa kadar düşüyor. Bu anlamda çok büyük bir tasarruftan söz  ediyoruz.”

Bataryanın garanti süresinin 5 yıl olduğunu anlatan Günay, “Bu durum,  bataryanın 5 yılda ömrünü tamamladığı anlamına gelmiyor. Belirli bir ücret  karşılığında garanti süresini 10 yıla kadar çıkartabiliyoruz.” diye konuştu.

Günay, otobüsler için akıllı şarj sistemi geliştirdiklerini ifade  ederek, filo satın alan bir belediyenin 15-20 aracı aynı anda şarja  bağlayabildiğini dile getirdi.

“Devlet desteklerse bu araçların kullanımı artar”

Yurt dışındaki belediyelerin, hükümetlerden yerli alım konusunda hibe  desteği aldıklarını belirten Günay, “Türkiye’de de devlet belediyeleri bu şekilde  desteklerse rakam önümüzdeki dönemde hızla artar. Çünkü halka hizmet açısından  oldukça konforlu bir ulaşım biçimi.” değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye’de elektrikli otobüs alanına yatırım yapan firma sayısının  giderek arttığına işaret eden Günay, ikinci nesil aracı üretmelerinin diğer  firmalara göre en büyük avantajları olduğunu söyledi.

Tanıtımını yaptıkları yeni otobüste birinci nesil otobüslere göre  ağırlığını artırmadan iskeletinde farklı materyaller kullandıklarını ifade eden  Günay, aracın görünümünü de daha modern kılmaya çalıştıklarını bildirdi. Günay,  firma olarak Ar-Ge faaliyetlerine büyük önem verdiklerini, ikinci nesil otobüs  projesini yaklaşık bir yılda hayata geçirdiklerini dile getirdi.

Aytunç Günay, “Dünya çapında troleybüs, tramvay, metro ve elektrikli  otobüsten oluşan ürün grubunu kendi bünyesinde barındıran başka bir firma yok.  Bazı ürünlerde Türkiye ve Avrupa’da marka konumundayız.” diye konuştu.

Etiketler :
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA